Asfalt je mešanica agregatov, veziva in polnil, ki se uporablja za gradnjo in vzdrževanje cest, parkirišč, železniških tirov, pristanišč, letaliških stez, kolesarskih stez, pločnikov ter tudi igralnih in športnih površin.

Agregati, ki se uporabljajo za asfaltne mešanice, so lahko zdrobljena kamnina, pesek, gramoz ali žlindra. Dandanes se nekateri odpadki in stranski proizvodi, na primer gradbeni odpadki in ruševine, uporabljajo kot agregati, kar povečuje trajnost asfalta.

Za vezavo agregatov v kohezivno zmes se uporablja vezivo. Najpogosteje se bitumen uporablja kot vezivo, čeprav se danes razvija tudi vrsta veziv na biološki osnovi, da bi zmanjšali vpliv cest na okolje.

Običajen asfaltni tlak (beri cesta) je sestavljen iz konstrukcije, ki ima več slojev. To vključuje nevezane (pesek) in bitumensko vezane materiale. To omoogča, da se porazdeli tovor prometa na večjo površino.

Kako se proizvaja asfalt?

Asfalt se proizvaja v asfaltni tovarni. V obratu za proizvodnjo asfalta je mogoče proizvesti do 800 ton asfalta na uro. Povprečna temperatura proizvodnje asfalta iz vroče mešanice je med 150 in 180 ° C, danes pa so na voljo nove tehnike za izdelavo asfalta pri nižjih temperaturah.

Različne vrste asfalta

Za zagotovitev najboljše učinkovitosti oz lastnosti se uporablja veliko različnih asfaltnih zmesi. Zaradi različnih zahtev (količina prometa, količina težkih vozil, temperatura, vremenske razmere, zahteve za zmanjšanje hrupa itd.) mora imeti uporabljena mešanica zadostno togost in odpornost proti deformacijam, da bo kos pritisku koles vozil pšo eni strani in po eni strani, po drugi strani pa mora imeti ustrezno upogibno trdnost, da ne razpoka. Poleg tega je pomemben tudi proces nanašanja asfalta, da se zagotovi kompaktnost asfalta, ki pomeni dolgoročno obstojnost.

Asfaltne mešanice se lahko proizvajajo pri različnih temperaturah:

Hot Mix Asphalt (HMA)

Vroče asfaltne mešanice se običajno proizvajajo pri temperaturi med 150 in 180 ° C. Glede na uporabo lahko uporabimo drugačno asfaltno zmes. Za več podrobnosti o različnih asfaltnih mešanicah pojdite na “Asfaltni izdelki”

Asfalt iz tople mešanice (WMA)

Tipičen WMA se proizvaja pri temperaturi približno za 20 – 40 ° C nižji od enakovrednega asfalta Hot Mix. Pri pridelavi se porabi bistveno manj energije in posledično nastaja manj hlapov (pravilo je, da zmanjšanje za 25 ° C povzroči zmanjšanje za 75% emisij hlapov). Poleg tega je med postopki tlakovanja temperatura materiala nižja, kar ima za posledico izboljšane delovne pogoje za delavce in hitrejše odpiranje ceste.

Asfalt iz hladne mešanice

Hladne mešanice se proizvajajo brez segrevanja agregata. To je mogoče le zaradi uporabe bitumna, emulgiranega v vodi. V času sušenja voda izhlapi in jakost asfalta se poveča. Hladne mešanice so še posebej priporočljive za manj obremenjene prometne ceste.

Ali ste vedeli, da..

… je asfalt zelo prožen. Zato lahko kljubuje toplotnim spremembam in pritisku vozil, brez da razpoka.

… je asfalt je prevladujoč material za gradnjo cest in vzdrževanje cestnega omrežja v Evropi?

… 25% celotne svetovne proizvodnje asfalta poteka v Evropi?

… Povprečna količina bitumna, uporabljenega v asfaltu, je 5% po teži?

… Evropa ima več kot 4000 proizvodenj asfalta in več kot 9.500 podjetij, ki se ukvarjajo s proizvodnjo in / ali polaganjem asfalta?

… Katran se popolnoma razlikuje od bitumna. Oba sta črna, katran izvira iz premoga, bitumen pa iz težke surove nafte.

… Evropa ima več kot 2.500 proizvajalcev asfalta in v proizvodnjo in / ali polaganje asfalta je vključenih več kot 9.500 podjetij?

… Do leta 1990 se je za izdelavo cest uporabljal katran in drobljen pesek.